Tuntikuvaukset

Cross Training

Cross training on vauhdikas liikuntamuoto, jossa hypitään, juostaan, työnnetään, vedetään, nostetaan, heilutellaan kahvakuulia ja tehdään kaikkea sitä, millä korostetaan ihmisen luonnollisia liikeratoja ja toiminnallisuutta. Treeni kehittää sekä kestävyyttä että lihaskuntoa. Cross Training on liikuntamuoto, joka herättää sisäisen atleettisi henkiin.

Kehonpainoharjoittelu

Tunneilla tehdään monipuolisesti erilaisia lihaskuntoliikkeitä sekä flirttaillaan voimistelun ja akrobatian kanssa ilman lisävastusvälineitä. Kehonpainoharjoittelulla kehitetään voimaa, liikkuvuutta, tasapainoa ja koordinaatiota.

Kehonhuolto

Korjaamon kehonhuoltotunneilla painotus vaihtelee erilaisten venyttelymetodien, dynaamisten liikkuvuusharjoitteiden sekä palloilla ja rullilla lihasten rentouttamisen välillä.

Liikkuvuusharjoitus

Korjaamon liikkuvuustreeneissä keskitymme dynaamisiin liikkuvuusharjoitteisiin ja niistä rakennettavien liikeketjujen opetteluun. Harjoitustempo on rauhallinen ja teho palauttava. Monet asennot ja liikkeet ovat kuitenkin varsinkin harjoittelun alkuvaiheessa haastavia, joten viikottaiseen treeniin osallistuminen on aina myös harjoitus oman kehon rajojen tutkimiseksi ja sitoutumista niiden kunnioittamiseen.

Tilaustreenit, koulutukset ja elämykset

Kaikkia Korjaamon treenejä saa tilattua omalle porukalle sekä yksittäisinä treenikertoina että kursseina. Korjaamo on myös loistava paikka liikunnallisten virkistyspäivien, syntymäpäivien, polttareiden ja muiden treenibileiden järjestämiseen.

HIIT

HIIT on intervalliharjoitus eli kuntoilua, jossa tempo vaihtelee. HIIT-treenissä tehojakso kestää 15–30 sekuntia kerrallaan, ja jakso todella puserretaan täysillä. Supertehokas HIIT on harjoittelumuoto, joka sopii kiireisimmällekin treenaajalle – yhden harjoituskerran varsinainen työosuus kestää noin 15-20 minuuttia.

Kahvakuula

Kahvakuulaharjoittelun perusliikkeitä ovat heilautukset, rinnallevedot, työnnöt ja tempaukset. Korjaamon kahvakuulatunneilla painotetaan välinespesifejä harjoitustapoja eli tunnit koostuvat harjoitteista, jotka soveltuvat parhaiten tai ainoastaan kahvakuulalla tehtäviksi. Harjoitusmuoto kehittää voimaa, kestävyyttä ja liikkuvuutta.

Maksimivoimatreeni

Korjaamon maksimivoimatreeneissä keskitytään sekä lihaskasvua lisäävän että hermostollisen maksimivoimaharjoittelun erilaisten menetelmien ja suoritustekniikoiden syvällisempään opetteluun.

Kuntokamppailu

Tunnit koostuvat alkulämmitellystä, tehokkaasta treeniosuudesta, jossa tehdään paritekniikkaharjoitteita; potku- ja lyöntiharjoitteita padeihin ja säkkeihin sekä lajinomaisia lihakuntoharjoitteita sekä loppujäähdyttelystä. Kuntokamppailua järjestetään kysynnän mukaan erillisellä 10-kortilla (á 89 €).

Kuntomiekkailu

Korjaamolla miekkaillaan kurssimuotoisesti Euroopan keskiajan ja Rooman valtakunnan tunnelmissa. Pääsääntöisesti harjoitellaan synteettisillä tai puisilla lyhyt- ja pitkämiekoilla. Harjoittelun pääpaino on otevoimaa, kehonhallintaa, ryhtiä ja kestävyyttä kehittävässä liikesarjaharjoittelussa sekä miekkailukuntoa kehittävissä lihaskuntoharjoitteissa. Harjoituksiin sisältyy myös otteluharjoitteita ja sparria osallistujien taitotason sallimissa rajoissa. Tarjolla tilauskursseina.

Luonnollinen juoksu

Korjaamolla on mahdollista vieroittautua askellusta muuntavista tukevista jalkineista ja tehdä turvallinen siirtymä paljain jaloin ja kevytjalkineilla liikkumiseen. Juoksukouluissamme keskitytään hyvän juoksuasennon hallintaan, luonnollisen juoksun tekniikkaan ja juoksukuntoa tukevaan liikkuvuus- sekä voimaharjoitteluun ja kehonhuoltoon. Opetusta tarjolla muutaman kerran vuodessa työpajojen muodossa ja tilauksesta kursseina.